https://www.youtube.com/creators/

Afgelopen september hebben we wijzigingen aangekondigd om kinderen en hun privacy op YouTube beter te beschermen en tegemoet te komen aan de zorgen van de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC).
Concreet gezegd moeten alle creators hun content in YouTube Studio indelen als wel of niet ‘gemaakt voor kinderen’. Als een gebruiker een video bekijkt die als ‘gemaakt voor kinderen’ is ingedeeld, moet alle persoonlijke informatie worden behandeld als afkomstig van een kind, ongeacht de leeftijd van de gebruiker.
Vanaf vandaag geven we geen gepersonaliseerde advertenties meer weer bij video’s die als ‘gemaakt voor kinderen’ zijn ingedeeld. Bij deze video’s schakelen we vanaf vandaag ook reacties, stories, live chat, de meldingsbel en andere functies uit.
We begrijpen dat deze wijzigingen een grote impact kunnen hebben op creators die content voor kinderen maken. We doen dan ook ons uiterste best om hen te helpen deze nieuwe weg in te slaan. We willen de dialoog over dit onderwerp gaande houden, onder andere via openbare reacties in de periode die de FTC daarvoor heeft aangegeven. We weten dat veel creators ook waardevolle feedback hebben gegeven.
Als je dit nog niet hebt gedaan, vergeet dan niet je kanaal (of afzonderlijke video’s) in te stellen als wel of niet ‘gemaakt voor kinderen’. Via deze instelling bepalen we uiteindelijk hoe je content op YouTube wordt behandeld.
Creators kennen hun eigen content het best. Daarom moeten ze hun content zelf indelen. We gebruiken ook machine learning om deze content te identificeren. Als creators denken dat een indeling door onze systemen niet klopt, kunnen ze de indeling zelf updaten. We overschrijven een wijziging alleen als we misbruik of fouten vaststellen.
Met vriendelijke groet,
Team YouTube